20.11.2019, Dom odborov - Istropolis, BA 21.11.2019
Pokračovanie One Day Jazz Festivalu v Bratislave pod vedením Martina Valihoru, predstavilo hudobníkov rôznych krajín. Tento jednodňový festival sa nesie v duchu humanizmu a tolerancie aj voči iným kultúram a dôkazom boli hudobníci zo Škandinávie, Francúzska, Maďarska, Veľkej Británie, Spojených Štátov a v neposlednom rade aj Slovenska. Začiatok ohlásil gong, ktorý naznačil neposedným divákom aby sa usadili. Tí nedočkaví už netrpezlivo sedeli a očakávali skvelý hudobný zážitok.
1. Jacob Karlzon Trio (Jakob Karlzon (SWE) – klavír, Andreas Lang (DK) – kontrabas a Hakon Mjaasten Johansen (NO) – bicie nástroje) vystúpilo v druhý festivalový večer na pódium ako prvé. Jazzová hudba zo Škandinávie je veľmi inšpiratívna, cítiť z nej pokoj lesa, rozbúrené more, slnečné dni, ale aj treskúce zimy. Tento rok medzi Jacobove albumy pribudol najnovší s názvom Open waters, inšpirovaný hladinou mora a zážitkami z prímorskej oblasti mesta Malmö. Jeho dvaja spoluhráči hrali s ním naposledy pred niekoľkými rokmi, každopádne však bola medzi nimi cítiť súhra z minulosti. Koncert to bol skvelý a je len dúfam do budúcnosti, že kapiel zo severa Európy privítame u nás čoraz viac!
2. Tony Grey Project (Tony Grey (UK) - basgitara, Kornél Fekete-Kovács (HU) - trúbka, Romain Collin (FR) – klavír a klávesové nástroje a Martin Valihora (SK) – bicie nástroje) privítal potlesk, ktorý sprevádzal hudobníkov aj počas vystúpenia pri unikátnych sólach, bol zaslúžený. Martin rozohrával presné groovy, Tony na 6-strunovej basgitare používal rukopis svojich efektov a Kornél používal dusítko s kombináciou rôznych zvukových efektov, čo je v modernom jazze populárne aj u dychárov. Harmóniu vkusne podložil Romain akordickými plochami a rozkladmi, kde bolo cítiť aj filmovú hudbu, ktorú obvykle komponuje. Melancholické fusion, ktoré na pódiu vznikalo medzi hudobníkmi z rôznych krajín Európy, vytváralo neopísateľnú atmosféru, ktorá sa prítomnému publiku páčila. Diváci po skončení dali standing ovations, aby prejavili nadšenie z tohto hudobného zážitku.
Alan Bartuš Trio (Alan Bartuš - klavír, Štefan Bartuš – kontrabas a Matheus Jardim – bicie nástroje) vystúpilo 2 razy po 20 minút vo vstupnom foyery Istropolisu (alebo tzv. B-pódiu) a treba povedať, že právom tento mladý talent zo Slovenska pritiahol pozornosť divákov! Alan je už teraz virtuózny mladý klavirista, na kontrabase hral jeho otec Štefan a za bicími sedel Matheus z Brazílie. Trio hralo veľmi kompaktne a s patričným nasadením!
3. Ben Williams Quartet (Ben Williams – basgitara a kontrabas, Julius Rodriguez – klavír a klavesové nástroje, Marcus Strickland – bas klarinet a tenor a soprán saxofón a Justin Brown – bicie nástroje) uzatváral celý večer. Ben hneď na začiatku vystúpenia poznamenal, že diváci/poslucháči si majú vychutnať koncert a dať najavo emócie potleskom, tancom, ale kľudne aj krikom. Ben Williams začal koncert hrou na basgitare, Marcus takisto netradične na bas klarinete, ostrý groove Justina bol prikrášlený zvukom rôznych ohnutých činelov a Julius dal najavo svoju technickú zdatnosť a inšpiráciu v gospelovej hudbe. Po prvej skladbe Ben presedlal na kontrabas, kapela sa rozohrala a téma odznela tentokrát na tenor saxofóne. Zamatové vokály dopĺňali hru štyroch strún. Odznela aj skladba Come Together od Beatles v inštrumentálnej verzii kontrabasu a bicích nástrojov. Koncert obsahoval len málo titulov, avšak s dlhou minutážou. Všetko raz konči ako aj tento koncert. Julius a Justin po koncerte ešte predviedli svoje umenie na jam session v klube pod Lampou.